Trenuj Swoje

Ciało

 

Nie ma znaczenia czy jesteś najlepszy. Najważniejsze jest, że robisz wszystko, aby być najlepszym.

Idź

 

Uwolnij swój

Umysł

 

Kiedy prowadzisz nie daj się wyprzedzić, kiedy zostajesz z tyłu nie poddawaj się. Im więcej wysiłku w coś włożysz, tym więcej będziesz z tego miał.

IDŹ

Header

Nabór do Klubu Pływackiego "ORKA" - ZAPISY

Ogłaszamy nabór na zajęcia z nauki i doskonalenia pływania. Zajęcia odbywać się będą raz, dwa lub trzy razy w tygodniu (do wyboru). Terminy zajęć do wyboru: poniedziałki: 16:00, niedziele: 16:00, 17:00, 19:00. Rodziców zainteresowanych zapisaniem dziecka prosimy o informację SMS 602 319 744 podając: imię i nazwisko dziecka, datę urodzenia, wybrane terminy zajęć (w razie potrzeby we wrześniu ustalony wcześniej termin zajęć będzie można zmienić). Warunkiem zapisania dziecka jest wypełnienie deklaracji członkowskiej oraz oświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych zawodnika:

Wypełnij Deklarację Członkowską

Podpisz Oświadczenie

i przyniesienie wypełnionej dokumentacji na pierwsze zajęcia (prosimy wypełnioną dokumentację przekazać trenerowi na basenie). Informację odnośnie płatności za zajęcia znajdziecie Państwo poniżej:

Pismo powitalne - witamy w gronie Klubu Pływackiego Orka Przemyśl

W razie pytań prosimy o kontakt SMS 602 319 744.

Informacja odnośnie zachowania higieny i środków ostrożności - przypominamy o obowiązku noszenia przez rodziców oraz dzieci maseczek w holu basenu, dezynfekcji rąk podczas wejścia na basen. Dziecko powinno zjeść posiłek najpóźniej na godzinę przed rozpoczęciem zajęć w wodzie. Należy pamiętać o dokładnym umyciu ciała pod prysznicem przed wejściem na nieckę basenu. Rodzice nie mogą wchodzić z dziećmi do szatni (w razie potrzeby trenerzy pomagają dzieciom w szatniach), obecnie trybuna basenowa jest zamknięta, rodzice proszeni są o ograniczenie czasu przebywania z dziećmi na basenie do minimum. Z zajęć mogą korzystać tylko i wyłącznie dzieci zdrowe, w razie jakiegokolwiek podejrzenia pogorszenia stanu zdrowia, dziecko powinno zostać w domu.

Pływanie jest formą aktywności fizycznej, która bardzo dobrze wpływa na rozwój mięśni całego ciała. Pływać mogą praktycznie wszyscy, niezależnie od wieku – również osoby po niektórych urazach, dla których może to stanowić formę rehabilitacji. Lista zalet chodzenia na basen jest długa, a efekty można zobaczyć po krótkim czasie.

Pływanie nie należy do najprostszych dyscyplin sportowych, ale posiada wiele zalet, które skłaniają wiele osób do spróbowania swoich sił w tej formie aktywności. Główną jest poprawa ogólnego stanu zdrowia i usprawnienie przemiany materii, co ma istotne znaczenie dla osób odchudzających się. Pływać mogą wszyscy, ale najszybciej prawidłowej techniki uczą się dzieci, które dobrze przyswajają nowe nawyki.

Co daje pływanie, zalety regularnych treningów:

Niektórzy porównują pływanie do biegania czy jazdy na rowerze. Wszystko dlatego, że wszystkie trzy dyscypliny można zaliczyć do jednej kategorii aktywności fizycznej. Pływanie, tak jak dwie pozostałe dyscypliny, wiąże się z treningiem aerobowym, czyli takim, w którym mięśnie muszą być mocno dotlenione, by pobierać i spalać energię. Nic więc dziwnego, że pływanie często stanowi podstawę odchudzania u wielu osób.

Jeśli chodzi o korzyści z regularnego pływania, to jest ich naprawdę dużo. Należy zacząć od tego, że ten rodzaj aktywności angażuje do pracy praktycznie wszystkie mięśnie. Najintensywniej pracują mięśnie:

  • rąk,
  • nóg,
  • brzucha,
  • kręgosłupa.

Jeżeli ktoś postanawia rozpocząć pływanie po to, aby rozwinąć konkretne partie mięśni, to najpierw powinien zaznajomić się z różnymi stylami. One mają bowiem wpływ na pracę poszczególnych grup mięśniowych. Aby uzyskać najlepsze efekty, wskazane są przynajmniej trzy wizyty na basenie w tygodniu. O tym, że warto postawić na pływanie przekonują inne korzyści zdrowotne wynikające z regularnego trenowania. Ten sport:

  • poprawia krążenie krwi,
  • wzmacnia szkielet kręgosłupa,
  • poprawia koordynację ciała,
  • reguluje oddech,
  • reguluje poziom cholesterolu,
  • zmniejsza ból stawów i mięśni kręgosłupa,
  • poprawia sen.

Tak jak w większości dyscyplin, tak i w przypadku pływania, osoby regularnie ćwiczące dostarczają organizmowi porcję endorfin, czyli hormonu szczęścia. Dzięki temu poprawia się samopoczucie i ogólna forma psychiczna.

Pływanie może również stanowić formę rehabilitacji w przypadku problemów z kręgosłupem i po przebytych urazach. Lekarze często zalecają swoim pacjentom, cierpiącym na różnego rodzaju schorzenia kręgosłupa, by ci regularnie odwiedzali basen. Dzięki temu, że pływanie w naturalny sposób wzmacnia mięśnie pleców, powinno być praktykowane szczególnie przez młodzież w okresie dojrzewania. Pozwoli ono uniknąć problemów z kręgosłupem np. w przypadku intensywnego wzrostu w krótkim okresie.

Skontaktuj się z nami:

  • adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
  • telefon 602 319 744

..............................